Celá Evropa bojuje s rostoucími cenami za plyn a elektřinu. A vzhledem k současné geopolitické situaci nelze očekávat, že by se v nadcházejících týdnech situace zásadně změnila. Hlavní město Praha jako první samospráva využívá k pomoci občanům v oblasti energií automatický informační asistent.
Pro občany, kteří byli zasaženi zdražováním, bojí se energetické krize nebo potřebují pomoci v těžké životní situaci, spustil Magistrát hl. m. Prahy nový portál. Portál má za cíl propagovat akci Milostivé léto, která se již svým druhým ročníkem snaží pomoci se s placením dluhů veřejnoprávní instituci. Dozvíte se zde také, jak požádat o prominutí úhrady školného, stravného nebo družin, případně o finanční příspěvek z fondu solidarity na aktivity, které podporují rozvoj a talent dětí.
S čím automatický informační asistent pomůže občanům?
Díky asistentu, který je součástí portálu, se mohou občané dozvědět během pár kliků jak ušetřit na vytápění, ohřevu a spotřebě vody nebo obecně na provozu spotřebičů. Díky těmto radám a tipům jak změnit každodenní návyky tak mohou domácnosti ušetřit i vyšší jednotky procent za energie.
Automatický informační asistent pomáhá i starším občanům!
Na konci automatického informační asistenta mohou uživatelé vyplnit anonymní dotazník, který se ptá například na jejich aktuální situaci, bydliště nebo věkovou kategorii.
V dotazníku vyplnilo 86 % respondentů, že bydlí v Praze. Z toho vyplývá, že i mimopražští hledají informace na portálu Magistrátu.
Nejčastěji vyhledávaná témata v asistentu jsou:
- Jak ušetřit na energiích – 36,3 %
- Řeším problém s placením za spotřebu energií – 28,8 %
- Zastropování cen energií a úsporný tarif – 9,9 %
Zajímavé je také demografické rozložení uživatelů. Vyplývá totiž z něj, že energetickou krizi řeší všichni napříč věkovými skupinami. Navíc je také vidět, že automatický informační asistent není nástroj, který by používaly jen mladší generace – 18,6 % respondentů je totiž z věkové kategorie 70+ let.
Věková skupina | Počet respondentů |
18-26 let | 25,58 % |
27-44 let | 27,9 % |
45-59 let | 18,6 % |
60-69 let | 9,3 % |
70+ let | 18,6 % |
V dotazníku jsme se také ptali na aktuální situaci respondentů. Odpovědi byly následující:
- 60,5 % – Zatím nemám žádné problémy spojené s energiemi
- 18,5 % – Jsem v exekuci a nemůžu platit za energie
- 14 % – Mám problémy s placením
- 7 % – Dlužím pár plateb za energie
Chcete i vy pomoci občanům vaší samosprávy s ušetřením na energiích? Automatický informační asistent může jednoduše radit občanům i na webu vaší samosprávy.
Jan Ružička
Jednatel ve firmě šéfbot s.r.o.
Firma šéfbot se zabývá tvorbou komunikačního nástroje chatbot. Mezi stovky jejich klientů patří mimo jiné také ty největší tuzemské organizace. Snaží se chatboty dělat tak, aby vždy byli orientováni na výsledek, byli chytří a přinesli návštěvníkům webových stránek přidanou hodnotu, protože náš cíl je stejný – spokojený uživatel.