Report využívání automatického informačního asistenta

Report využívání automatického informačního asistenta


Každá samospráva, která si pořídí na své webové stránky automatického informačního asistenta dostane také přístup do reportu o jeho využívání. A k čemu je takový report dobrý?

Report a co v něm najdete:

Počet zodpovězených dotazů a ušetřených minut

Automatický informační asistent je zaměřený na zodpovídání dotazů, které se týkají častých životních situací občanů. Proto je důležité vědět na kolik takových dotazů dokázal automatický informační asistent odpovědět a kolik tak ušetřil minut například pracovníkovi infolinky dané samosprávy. Tento výpočet počítáme na základě toho, že jedna odpověď trvá v průměru 3 minuty.

Noví a vracející se návštěvníci

Další zajímavá metrika, kterou v reportu najdeme, je poměr mezi novými a vracejícími se návštěvníky. Nový návštěvník je ten, který automatické informačního asistenta použil poprvé. Vracející se návštěvník již automatické informačního asistenta v minulosti použil.

Otevření o víkendu a mimo pracovní dobu

Jednou z největších výhod automatické informačního asistenta je to, že je občanům k dispozici opravdu 24/7, tedy i v takovou dobu, kdy je obecní úřad uzavřen. Na dvou koláčových grafech tedy můžeme vidět, kdy občané automatického informačního asistenta využívají.

Typ návštěvníků a druh dotazů

Protože obsah automatické informační asistenta se přizpůsobuje typu občana, je také dobré vědět, kdo automatického informačního asistenta používá a na jaké otázky hledá odpovědi. V reportu najdete tabulku, kde je téma a konkrétní dotaz, na které se občané ptají.

Poloha návštěvníků automatického informačního asistenta

Zajímavým prvkem, který v reportu najdete, je mapa, která ukazuje odkud byl automatický informační asistent otevřen. Vidíte tak, jestli ho používají jen občané z vaší samosprávy nebo třeba i občané z okolních samospráv. Také zde můžeme vidět, že občasní rezidenti, například chataři, automatické informačního asistenta používají i z domova, tedy třeba z druhé strany republiky.

Dlouhou dobu jsme si lámali hlavu nad tím, jestli jsou občané spokojení s tím, jak s nimi jejich lokální samospráva komunikuje. Proto jsme se jich na to zeptali! Během srpna 2021 jsme si udělali průzkum v rámci celé České republiky, kde jsme se občanů ptali na to, jak jsou spokojeni s tím, jak s nimi jejich samospráva komunikuje. Jak průzkum vypadal se můžete podívat v našem článku.

Chcete zjistit, jak náš nástroj pro zlepšení komunikace samosprávy s občany funguje? Zanechte nám níže kontakt a my vám zdarma, na nezávazném webináři ukážeme, jak by náš automatický informační asistent mohl vypadat právě pro vaši samosprávu.

Jan Ružička

Jednatel ve firmě šéfbot s.r.o.

Firma šéfbot se zabývá tvorbou komunikačního nástroje chatbot. Mezi stovky jejich klientů patří mimo jiné také ty největší tuzemské organizace. Snaží se chatboty dělat tak, aby vždy byli orientováni na výsledek, byli chytří a přinesli návštěvníkům webových stránek přidanou hodnotu, protože náš cíl je stejný – spokojený uživatel.

Jste starosta nebo zastupitel? Rádi vám s tímto tématem pomůžeme!