Dlouhou dobu jsme si lámali hlavu nad tím, jestli jsou občané spokojení s tím, jak s nimi jejich lokální samospráva komunikuje. Proto jsme se jich na to zeptali! Během srpna 2021 jsme si udělali průzkum v rámci celé České republiky, kde jsme se občanů ptali na to, jak jsou spokojeni s tím, jak s nimi jejich samospráva komunikuje.
Jak průzkum vypadal?
A jak průzkum vlastně vypadal? Vytvořili jsme jednoduchou reklamu na Facebooku, kterou jsme v placené propagaci spustili na celou České republiku. Za tuto placenou reklamu jsme utratili cca devět a půl tisíce korun. Náš dotazník vyplnilo více než tisíc respondentů z více než šesti set unikátních samospráv.
Co jsme se z našeho kvantitativního výzkumu dozvěděli? 88,5 % respondentů má zájem o to, aby jejich samospráva využívala nový komunikační kanál. A to i přes to, že 77 % respondentů uvedlo, že je více méně spokojeno s tím, jak s nimi jejich samospráva komunikuje. Dá se to nejspíše interpretovat tak, že si občané jednoduše žádají tzv. diverzifikovaný komunikační kanál a žádají přidat další k těm již používaným.
Věk respondentů
Ptali jsme se respondentů samozřejmě i na to, kolik jim je let. Velice jsme byli překvapeni z demografické struktury respondentů. Nejvíce odpovědí jsme získali od věkové skupiny 45-59 let, a to více než 43 %. Dokonce více než 20 % respondentů je starších 60 let. Z této skupiny někteří z nich, a to téměř 4 %, jsou starší 70 let. Zajímavé na tom je, že celý dotazník nebyl udělán formou klasického webového formuláře, ale využili jsme na to formát našeho automatického informačního asistenta. Jsme tedy moc rádi, že tato data nasvědčují tomu, že náš nástroj není pouze pro mladé občany.
Chtějí respondenti automatického informačního asistenta?
Zajímalo nás, zdali by respondenti ocenili nástroj automatického informačního asistenta pro jejich samosprávu. Samozřejmě jsme jim před otázkou hrubě nastínili, jak by takový nástroj fungoval. Více než 52 % respondentů označilo, že by tento nástroj měla jejich samospráva využít.
Jistě tento nebo podobný průzkum budeme v budoucnu opakovat znovu. Zajímá náš totiž, jestli se v delším časovém úseku spokojenost s komunikací samospráv zlepšuje, zhoršuje nebo stagnuje. Navíc nás také zajímá, jaký vliv na zlepšení komunikace samospráv má náš nástroj v již implementovaných samosprávách.
Chcete zjistit, jak náš nástroj pro zlepšení komunikace samosprávy s občany funguje? Zanechte nám níže kontakt a my vám zdarma, na nezávazném webináři ukážeme, jak by náš automatický informační asistent mohl vypadat právě pro vaši samosprávu.
Jan Ružička
Jednatel ve firmě šéfbot s.r.o.
Firma šéfbot se zabývá tvorbou komunikačního nástroje chatbot. Mezi stovky jejich klientů patří mimo jiné také ty největší tuzemské organizace. Snaží se chatboty dělat tak, aby vždy byli orientováni na výsledek, byli chytří a přinesli návštěvníkům webových stránek přidanou hodnotu, protože náš cíl je stejný – spokojený uživatel.